De oefeningen van Niveau 1 worden de "Sarva Hita Asanas" genoemd, dat betekent "Goed voor Iedereen" . Ze helpen  je om lichaam, geest en ziel in balans te brengen en een totaal gevoel van welbevinden te ervaren. Iedereen kan deze oefeningen uitvoeren, ongeacht leeftijd of lichamelijk conditie.

Het oefenprogramma van de Sarva Hita Asanas duurt drie maanden. Het is onderverdeeld in zes delen en ieder deel wordt gedurende een periode van twee weken beoefend. Elk deel bestaat uit lichaams-, ademhalings- en ontspanningsoefeningen. In aansluiting op deze oefeningen, kan het eerste deel van de Zelfonderzoek Meditatie beoefend worden.

 Klik op een van de onderstaande Delen om de oefeningen uit ieder deel te zien.


           Sarva Hita Asanas | Deel 1


           Sarva Hita Asanas | Deel 2


           Sarva Hita Asanas | Deel 3


           Sarva Hita Asanas | Deel 4


           Sarva Hita Asanas | Deel 5


           Sarva Hita Asanas | Deel 6


           Om een stevige basis voor de meer gevorderde oefeningen te krijgen, is het belangrijk om
           systematisch te werk te gaan, beginnend met    de Sarva Hita Asanas. Op deze wijze leer
           je vanaf de basis hoe de Yoga oefeningen correct uitgevoerd moeten worden en hoe je op de
           juiste manier kunt ademen. Het lichaam wordt  flexibel, de spieren worden sterker en daar-
           door ook de gewrichten. De oefeningen zijn ook waardevol voor iedereen die graag zou willen
           mediteren, omdat de Sarva Hita Asanas de geest en het zenuwstelsel kalmeren en in balans
           brengen. Ze verdiepen de ademhaling en zorgen ervoor dat het lichaam langer en bewegings-
           loos in de meditatiehouding kan blijven.